понеділок, 14 червня 2021 р.

Всеукраїнська науково-практична конференція “КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ”


XXI століття змінило людину і середовище в якому вона живе. Сучасна ситуація в освіті цікава тим, що вчителю доводиться діяти в умовах перетворень. Це вимагає  відкритості, уміння слухати співрозмовника, розвивати готовність до інновацій. Сучасний педагог має бути готовим до змін, до необхідності виходити за рамки звичайних ситуацій, до удосконалення педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації. Саме це сприяє розвитку професійного зростання, активізує особистісний потенціал кожного вчителя, спрямовує навчальний процес на об’єднання знань. Всеукраїнська науково-практична конференція “Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи”, яка організована в Тернопільському ОКІППО, покликана розширити теоретико-методологічні основи професійної підготовки педагога-новатора в контексті освітніх трансформаційних змін та реалізації реформи Нової української школи. 


Розпочалася конференція 10 червня в ТОКІППО в онлайн-форматі за допомогою програми Meet (пленарне засідання). Продовження роботи секційних занять відбулося 11 червня на базі ТОКІППО.

Всеукраїнська науково-практична конференція «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи» надала можливість науковцям виокреслити професійні компетентності вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи; виявити роль інноваційних технологій сучасної педагогічної діяльності; обговорити актуальні проблеми професійної підготовки сучасного педагога; дізнатися про інноваційні технології навчання в умовах Нової української школи.

Напрями роботи конференції:

1. Актуальні проблеми професійної підготовки сучасного педагога.

2. Формування психологічної стійкості вчителя у шкільному середовищі.

3. Стратегія розвитку педагога-новатора в контексті освітніх трансформаційних змін.

4. Інноваційні технології навчання в умовах Нової української школи.

5. Екологія і освіта.

6. Збереження і зміцнення здоров’я – невід’ємна складова національного майбутнього України.

7. Постаті та події в контексті вивчення інноваційного процесу.

Співорганізаторами конференції окрім ТОКІППО, виступили Міністерство освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, Вінницький національний аграрний університет, ДУ «Інститут еволюційної екології НАН України», Білоцерківський національний аграрний університет, Кременецький ботанічний сад, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Інститут екології Карпат НАН України, Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка.

Матеріали доповідей опубліковано у збірнику «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи». Електронний варіант збірника та програми можна завантажити з сайту репозитарію ТОКІППО за посиланнями: збірникпрограму конференції

В конференції взяло участь більш, ніж 60 науковців із 34 навчальних закладів і установ України, а саме: Херсонський державний університет, Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Інститут зоології ім. Шмальгаузена, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради», Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, Комунальний заклад вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Позашкільний навчальний заклад «Скала-Подільський дитячий парк», Волинський ліцей імені Нестора Літописця Кременецької міської ради Тернопільської області, Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка, Заліщицька державна гімназія м.Заліщики Тернопільської обл., Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Вінницький національний аграрний університет, Національний музей історіяї України - Лабораторія музейної педагогіки, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Національний ботанічний сад імені М.М. Гришка НАН України, Кременецький ботанічний сад, Ботанічний сад імені академіка Олександра Фоміна Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Державний дендрологічний парк «Олександрія» НАН України, Таурівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Козівського району, Людвищенський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Шумської ОТГ Кременецького району Тернопільської області, Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів с. Шипівці Заліщицького району, Новосільська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. М. Зарицького Скориківської сільської ради Тернопільської області, Бережанська школа-гімназія ім. Б. Лепкого, Ванжулівський ЗЗСО І-ІІ ступенів Лановецької міської ради Кременецького району Тернопільської області, НВК"ЗОШ I-III ст. - ДНЗ с.Великі Гаї", Філія опорного закладу "Більче-Золотецький НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів" Шершенівський НВК "ЗНЗ І-ІІ ст.-ДНЗ", Комунальний заклад Буцнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області, Медведівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Бучацького району.

До оргкомітету Всеукраїнської науково-практичної конференції було подано 68 заявок від представників із 9 областей України та 6 наукових установ м. Києва. В конференції взяли участь більше 60 науковців з 34 освітніх закладів і установ України.



Свої наукові публікації надіслали 11 докторів наук, професорів; 21 кандидат наук, доцент; викладачі; старші наукові співробітники, методисти, педагоги.

За підсумками конференції та науковими дискусіями учасники Всеукраїнської науково-практичної конференції «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи» рекомендують:

1. МОН України внести зміни в освітні програми щодо формування професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи.

2. Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти головам об’єднаних територіальних громад, керівникам та педагогічним колективам закладів освіти донести основні аспекти висвітленої теми, удосконалити науково-методичне забезпечення навчання педагогічних працівників закладів освіти щодо оволодіння відповідними професійними компетентностями в умовах інноваційного освітнього простору, а також розробити і надіслати інформаційно-методичні матеріали.

3. Закладам вищої освіти: акцентувати увагу щодо професійної підготовки сучасного педагога та створення відповідних умов для якісної підготовки фахівців за напрямком здоров’язбереження.

4. Закладам ЗСО впроваджувати освітні технології збереження і зміцнення здоров’я як невід’ємної складової національного майбутнього України та здійснювати системну освітню діяльність щодо природозбереження на засадах сталого розвитку суспільства.

5. Сприяти взаємодії і партнерству природо- та здоров’язбереженню як основам майбутнього громади, що є запорукою міцного здоров’я і збереження довкілля.

6. Активно застосовувати концептуалізаційні результати формування психологічної стійкості вчителя в освітньому середовищі в умовах Нової української школи.

7. Інтегрувати зміст екологічної та здоров’язбережувальної освіти в практику життєдіяльності дітей та молоді з метою формування ключових компетентностей.

8. Сприяти створенню та розвитку STEM-освітнього середовища у закладах освіти з метою популяризації інноватики, винахідництва та науково-дослідної діяльності.

9. Проводити конференції із запропонованої теми періодично (раз у п’ять років).

10. Схвалити позитивний досвід проведення науково-практичної конференції, під час роботи якої відзначено відомі постаті освіти і науки.

11. Активізувати просвітницьку діяльність закладів освіти в межах громади з питань практичної реалізації завдань екологічного і здоров’язбережувального виховання, залучаючи до освітнього процесу громадські організації, органи державного управління і місцевого самоврядування.

12. Місцевим громадам тісно контактувати та взаємодіяти із освітніми закладами різних типів, використовуючи потенціал освітніх середовищ для розвитку громади.

Учасники конференції доручають оргкомітету підготувати від їх імені звернення до:

1. Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.

1.1. Учасники конференції позитивно відгукуються про заходи із створення Міністерства захисту навколишнього середовища і природних ресурсів (ліквідоване в 2019 р.);

1.2. Про організацію та створення національного природного парку “Бережанське Опілля”.

2. Міністерства освіти і науки України.

2.1. Щодо підтримки ідей Нової української школи та їх реалізації в умовах сучасних глобальних соціальних викликів.

2.2. Щодо повноцінного матеріально-технічного забезпечення технологічної освіти, яка є однією з основних складових STEM-освіти.

3. РНБО України

3.1. Щодо питання про збереження біологічного та ландшафтного різноманіття, як складову національної безпеки держави.

Учасники Конференції висловлюють особливу подяку адміністрації Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти за підготовку та організацію Конференції, вважають її актуальною та практично значимою, проведеною на високому науковому рівні.

Немає коментарів:

Дописати коментар