Сокол Мар'яна Олегівна

m.sokol@ippo.edu.te.ua

Доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, доктор педагогічних наук, кандидат філологічних наук.
З 01 вересня 2017 року працює на кафедрі змісту і методик навчальних предметів.


Робота над індивідуальною науковою проблемою 2023 р.:
Проблеми мобінгу і булінгу в освітньому середовищі.

Теми лекцій доцента кафедри змісту і методик навчальних предметів 2023 року:
  1. Кібербулінг: передумови розвитку і превентивні шляхи реалізації.
  2. Освітня реформаторська парадигма (зарубіжний досвід).
  3. Формування та імплементація креативного мислення сучасного школяра.
  4. Міжкультурна комунікація сучасного вчителя як важливий чинник успішної педагогічної діяльності.
  5. Новітні методики викладання іноземних мов.
Видавнича діяльність 2023 року:

Участь у конференціях 2023 року:

Робота над індивідуальною науковою проблемою 2022 р.:

Проблеми мобінгу і булінгу в освітньому середовищі.

Теми лекцій професора кафедри змісту і методик навчальних предметів
  1. Булінг і мобінг: причини розвитку і превентивні шляхи реалізації. 
  2. Реформаційна освітня парадигма (зарубіжний досвід). 
  3. Формування креативного мислення учнів. 
  4. Міжкультурна комунікація сучасного вчителя як важливий чинник успішної педагогічної діяльності. 
  5. Сучасні методики викладання іноземних мов. 

Видавнича діяльність 2022 року:

Зарубіжні видання, що входять до наукометричних баз:

  1. Sokol M et al. Innovative human capital management of energy enterprises and the role of shaping the environmental behavior of consumers of green energy based on the work of smart grids. Revista EntreLinguas. 2021. URL http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1293 (https://scholar.google.com.ua/citations?hl=en&user=4zkZBToAAAAJ) (WEB of Science)
  2. Sokol et al. Innovative development of the energy service enterprise as an object of management. Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 2021. Vol.27. P. 4102-4106. URL: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=4zkZBToAAAAJ&cstart=20&pagesize=80&citation_for_view=4zkZBToAAAAJ:35N4QoGY0k4C (WEB of Science)
  3. Sokol M, Petryshyna O, Misko V, MykolenkoT. Written Network Communication: Communicative Needs and Ambiguity of Interpretations. International Journal of Higher Education. Vol 10, No 5 (2021). P. 10–17. URL: https://doi.org/10.5430/ijhe.v10n5p10 (
  4. Sokol M., Vilchynska T., Bachynska H. Problematic Issues of Ukrainian Unofficial Antroponimic Names ClassificationRevista EntreLinguas, V.7 Esp.8, 2021 URL: https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/16370
  5. Sokol M., Arts synthesis in the design the educational environment of professional training of future primary school teachers Revista de Investigaciones Universidad del Quindío, 2022 URL: 10.33975/RIUQ.VOL34NS2.904 (Web of Science)
  6. Sokol M., The differentiation of metonymy and metaphor concepts in modern linguistics Revista de Investigaciones Universidad del Quindío, 2022 URL: 10.33975/riuq.vol34n2.907(Web of Science)
  7. Sokol M., The formation of future teachers professional readyness to innovation activity by means of digital technologies Revista de Investigaciones Universidad del Quindío, 2022 URL: 10.33975/riuq.vol34n2.906(Web of Science)

Опубліковано статті у фаховій періодиці:

  1. Сокол М., Петришина О., Розлуцька Г. Професійна підготовка магістрів української філології в умовах інтернаціоналізації освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна, 2021. 2(49)/ С.151-154 URL: http://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/247675 (https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=4zkZBToAAAAJ&cstart=20&pagesize=80&citation_for_view=4zkZBToAAAAJ:a0OBvERweLwC)
  2. Sokol M., Globalization of educational and social processes of Modern High School Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу, Тернопіль 2022 URL: dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/25517
  3. Sokol M., The benefits and challenges of intercultural communication Iнновації в сучасній освіті: український та світовий контекст, Тернопіль 2022 URL: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/handle/123456789/6057
    Тези:
  1. Сокол М. О. Глобалізація освітньо-соціальних процесів сучасної вищої школи. Франкофонія в умовах глобалізації і полікультурності світу: збірник тез IV Міжнародної науково-практичної конференції/Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. Тернопіль: ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 2022. С.73-74 
  2. Ömer Mert Denizci, Сокол М. О. The benefits and challenges of intercultural communication. Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., м. Тернопіль, 09–10 черв. 2022 р. Тернопіль, 2022. С. 12–14.
  3. Сокол М.О. The influence of euro-integration processs into higher education system. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності :матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф., м. Тернопіль, 29-30 верес. 2022 р. Тернопіль, 2022. С. 00
Участь у конференціях 2022 року:
  1. Участь у IV Міжнародній науково-практичній конференції / Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. 
  2. Участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст» (09-10 червня, 2022)
  3. Участь у V Міжнародній науково-практичній конференції Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності”  (29-30 вересня, 2022)

Видавнича діяльність 2021 року:

  1. Sokol M., Brych V., Mykytyuk P., Halysh N., Borysiak O.,Zhekalo Z. Management Model of Energy Enterprises Innovative Development Within Physiological Working Conditions. Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology, [S.l.], v. 9, p. e1173, mar. 2021. ISSN 2310-4635. Available at: <http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1173>. Date accessed: 20 mar. 2021. doi:http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE3.1173. (Web of Science) 
  2. Sokol M. et al. Tolerance in the Communicative Culture of Modern Educational Manager. Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology, [S.l.], v. 9, p. e1170, mar. 2021. ISSN 2310-4635. Available at: <http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1170>. Date accessed: 20 mar. 2021. doi:http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE3.1170. (Web of Science) 
  3. Sokol M. et al. Features of Teacher’s Synchretic Activity in the Conditions of Modern Higher Education. Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology, [S.l.], v. 9, p. e1171, mar. 2021. ISSN 2310-4635. Available at: <http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1171>. Date accessed: 20 mar. 2021. doi:http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE3.1171. (Web of Science) 
  4. Sokol M. et al. The Integrative Nature of Interculturalism in Galicia at The Beginning of the 20th Century. Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology, [S.l.], v. 9, p. e1172, mar. 2021. ISSN 2310-4635. Available at: <http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1172>. Date accessed: 20 mar. 2021. doi:http://dx.doi.org/10.20511/pyr2021.v9nSPE3.1172. (Web of Science) 
  5. Sokol M. et al. Methodological determinants of English-ukrainian translation incorrectnesses. Cattle practice. Vol. 29. no 3, 2021 URL: http://www.cattlepractice.org/show.php?v=29&i=3 (Scopus) 

Тези

  1. Сокол М., Зенчака А. Професійна готовність майбутніх педагогів до інноваційної діяльності в умовах євроінтеграційного процесу. Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності : зб. тез ІV міжнар. наук.-практ. конф. м. Тернопіль, 15-16 квітня. 2021 р. Тернопіль, 2021. С. 414–415 
  2. Сокол М.О., Олексюк О.Р. Технологія доповненої реальності як засіб формування мотивації до навчання. Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи : матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф.м. Тернопіль, 10-11 червня. 2021 р. Тернопіль, 2021. С. 89–91. 
  3. Sokol M., Mizythra S. Historical backgrounds of symptoms of autism. Advanced discoveries of modern science: experience, approaches and innovations: collection of scientific papers “SCIENTIA” with proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference. The Netherlands, Amsterdam, 2021. P.53-54. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/issue/download/09.04.2021/499 
  4. Sokol M., Kokkali D. The history of special education: the early stages, the development, the legislation, the principles and implementation of inclusive education backgrounds of symptoms of autism. Advanced discoveries of modern science: experience, approaches and innovations: collection of scientific papers “SCIENTIA” with proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference. The Netherlands, Amsterdam, 2021. P.55-57. URL: fhttps://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/issue/download/09.04.2021/499

Участь у конференціях, семінарах 2021 року:

    1. XXVII Міжнародна науково-практична конференція “Multidisciplinary academic research and innovation”, 25-28 травня 2021р., Амстердам, Нідерланди 
    2. I Міжнародна Міждисциплінарна науково-практична конференція «Modernization of today’s science: experience and trends», Травень 21, 2021 Сингапур 
    3.  Міжнародний семінар “Lead toward unemployed school through peer collaboration” 
    4.  Семінар-тренінг «Середовище онлайн навчання LCD Moodle» 
    5. Участь у IV Міжнародній науково-практичній конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» (15-16 квітня 2021р) 
    6. Участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Концептуалізація професійної компетентності вчителя в умовах освітнього простору сучасної школи» (10-11 червня 2021р.)

    Робота над індивідуальною науковою проблемою 2020р.:
    Самомоніторинг діяльності вчителя”

    Теми лекцій доцента кафедри змісту і методик навчальних предметів:
      1. Освітні реформи та інновації (зарубіжний досвід).
      2. Науково-дослідна діяльність вчителя-словесника.
      3. Розвиток креативності учня.
      4. Cамомоніторинг діяльності вчителя.
      5. Проблеми мобінгу і булінгу в шкільному середовищі.
      Видавнича діяльність 2020 року:
      1. Сокол М., Царик О., Гупка-Макогін Н. Ефективність методу «фішбоун» у процесі навчання англійської мови. Нова педагогічна думка. №2 (102), 2020. С. 102-106. URL: http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/180/155

      2. Sokol M., Kosovych O. Linguo-didactic aspect of formation of the professionally-oriented lexical competence of students of the specialty “jurisprudence” Journal «ScienceRise: Pedagogical Education» №2(35), 2020. P. 4-7. URL: http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/195947/200012

      3. Сокол М., Розлуцька Г. Ранкові зустрічі як засіб формування полікультурного виховання молодших школярів. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія» Мукачево. 2020. Вип 1 ( ). С. ХХ-ХХ.

      4. Sokol M., Rozlutska G. Тhe paradigm of zakarpatya greek catholic church of Ukrainian national consciousness development (1771-1867). Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University2020. Vol. 7 No. 1. PP. 57-63. (http://jоurnals pnu.edu.ua).

      5. Sokol M., Rozlutska G., Denizci M. Education traditions of public schools children healthy lifestyle in transcarpathia (1919 - 1939). Науково-практичний журнал «Медична освіта». Тернопіль: ТДМУ. #2, 2020. Pp.127-132.

      6. Сокол М. О., Гупка-Макогін Н., Боднар О. Навчання у співпраці» як ефективна педагогічна технологія засвоєння іншомовних мовленнєвих умінь та навичок. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». URL :http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2020/26/15.pdf

      7. Sokol M., Mizythra, S., the integrative aspect of students’ inclusion in the autistic spectrum on the example of greek schools. Bulletin of Zaporizhzhia National University. Pedagogical Sciences, (1), Zaporizhzhia, 2020. P. 253-259. URL: http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1470

      8. Sokol, M., Kokkali, D. The education process implementation of the child with special educational needs in the inclusive school environment. Bulletin of Zaporizhzhia National University. Pedagogical Sciences, (1), Zaporizhzhia, 2020. P. 241-245. URL: http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/1468

      9. Sokol M., Lema O., Rozlutska G. Pedagogical aspects of principal’s role as a manager and leader i n greece school unit. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Випуск 2 (47). Ужгород: УНУ, 2020. C. 96-100.

      зарубіжні видання, що входять до наукометричних баз

      1. Sokol M., Wychruszcz A., Tsaryk O. Language cultural development of pupils in schools. Social competence in the process of reducing deficits and solving problems of the individual and communities. Dabrova Gornica: WSB. 2020. P.163-171.

      2. Sokol M., Tsaryk O., Rozlutska G., Hupka-Makohin N., Horenko I. The System of Pedagogical Concepts in Globalization Conditions. International Journal of Applied Exercise Physiology. VOL. 9 (4), 2020. P.43-52 URL: http://ijaep.com/Journal/vol.9.4.pdf (Web of Science)

      3. Sokol M., Tsaryk O., Rybina N., Kosovych O., Sushko Z., Bodnar O. Native Language in the Process of Foreign Language Studying at the Higher School: Psychological Aspects of Bilingualism. International Journal of Applied Exercise Physiology. VOL. 9 (4), 2020. P.80-89 URL: http://ijaep.com/Journal/vol.9.4.pdf (Web of Science)

      4. Sokol M., Kosovych O., Pezhynska O., Drebet V., Boiko I. The Importance of Onomastics in the Formation of Language and Ethnocultural Competences. International Journal of Applied Exercise Physiology. VOL. 9 (9), 2020. P. 68-72. URL: http://ijaep.com/Journal/vol.9.9.pdf (Web of Science)

      5. Sokol M., Rozlutska G., Denizci M., Hvozdyak O., Fedorovych A., Palasevych I. Multiculturalism in Intercultural Tolerant Communication of Innovative Educational Space of Ukrainian Preschool. International Journal of Applied Exercise Physiology. VOL. 9 (10), 2020. P. 141-147. http://ijaep.com/Journal/vol.9.10.pdf (Web of Science)

      6. Sokol M., Hud V., Hevko I., Lyashuk O., Hevko O., Shust I. Research of resonance vibrations of the system «Telescopic screw — bulk medium» caused by torsional vibrations. Вестник Карагандинского университета. Серия «Физика». № 2(98)/2020. C.119-126. URL: https://physics-vestnik.ksu.kz/apart/srch/2020_physics_2_98_2020.pdf (Web of Science)

      7. Sokol M., Aulin V., Hrynkiv A., Lyashuk O., Vovk Yu., Lysenko S., Holub D., Zamota T., Pankov A., Ratynskyi V, Lavrentieva O. Increasing the Functioning Efficiency of the Working Warehouse of the “UVK Ukraine” Company Transport and Logistics Center. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 2020. 22(2), P. 3-14. URL: http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/article/view/1543/1487 (Scopus)




      Робота на індивідуальною науковою проблемою 2019р.:
      "Освітні реформи та інновації (зарубіжний досвід)".


      Теми лекцій викладача кафедри змісту і методик навчальних предметів:
      1. Освітні реформи та інновації. Зарубіжний досвід та практика.

      2. Розвиток креативності учня.
      3. Навчання активної грамоти учнів на уроках іноземної мови. 

      Видавнича діяльність 2019 року:

      • Sokol M. A system of basic pedagogical terms in European countries as a factor of European culture integration. Substainable Education as a way of Bringing People Together – Multiple Stories from Europe. Studia i Monografie. Łodź–Warszawa: Spoleczna Akademia Nauk, 2018. P. 73–82.
      • Sokol M., Tsaryk O., Wychruszcz A. International concept system as a strategic way of modern science development. Society. Integration. Education. Proceedings of the international scientific conference. Rezekne: Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija. Vol. I. 2019. P. 533-543 (Web of Science)
      • Sokol M., Szempruch Y. The dynamics and prospects of concepts construction in educational process. Науково-практичний журнал «Медична освіта». Тернопіль: ТДМУ. 1 (81).2019. С. 55-60.
      • Sokol M., Tsaryk O., Rybina N. Basic writing strategies in foreign languages. Науково-практичний журнал «Медична освіта». Тернопіль: ТДМУ.1 (81). 2019. С. 148-153.
      • Сокол М., Царик О. Прагматичні аспекти формування професійних компетентностей майбутніх фахівців у процесі навчання іноземних мов. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2019. Вип. 62. Т. 2. С. 191-195
      • Сокол М.О. Концептуально-трансформаційні зміни поняття “освіта” у педагогічній науці / М.О. Сокол // Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності: матеріали ІІ Міжнародної наук.-практ. конф. у 2-х ч. Ч. 2., (Тернопіль, 11-12 квітня, 2019), [ред.кол. : В.Кавецький(відп.ред.) та ін.] ; Тернопільський ОКІППО. – Тернопіль: СМП ТАЙП, 2019 – С. 206-208 
      • Aulin, V., Lyashuk, O., Pavlenko, O., Velykodnyi, D., Hrynkiv, A., Lysenko, S., Holub, D., Vovk, Y., Dzyura, V., Sokol, M. Realization of the Logistic Approach in the International Cargo Delivery System. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina. 21(2). 2019. P. 3-12. URL: http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/article/view/1462 (Scopus)

      Участь у конференціях 2019 року:

      • Участь у ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності» (Тернопіль 11-12 квітня 2019 р.)
      • Участь у Міжнародній науковій конференції «Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта» 30 травня 2019 року, м. Київ.

      Робота над індивідуальною науковою проблемою 2018р.:

      "Освітні реформи та інновації (зарубіжний досвід)".

      Теми лекцій викладача кафедри змісту і методик навчальних предметів:

        1. Освітні реформи та інновації. Зарубіжний досвід та практика.
        2. Розвиток креативності учня.
        3. Навчання активної грамоти учнів на уроках іноземної мови.


        4. Навчання говоріння.

        Видавнича діяльність 2018 року:

        • Сокол М. О. Проектування міжнародної педагогічної термінології в нових умовах розвитку світової педагогічної науки. Розвиток професійної майстерності педагога: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (м. Тернопіль, Україна, 26-27 квітня 2018 року). Тернопіль: СМП «Тайп», 2018. С.314-316.
        • Сокол М. О. Педагогічні реалії розвитку понять «освіта», «навчання», «просвітництво» в історико-педагогічних умовах ХІХ ст. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Чернігів : ЧНПУ, 2018. Вип. 149. С. 168 – 272.
        • Сокол М. О. Класифікаційна характеристика понятійно-категорійного апарату педагогічної науки. Освітній простір України. Івано-Франківськ : ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника», 2018. Вип. 9. С. 188–193.
        Участь у конференціях 2018 року:

        • Участь у міжнародній науково-практичній конференції «Розвиток професійної майстерності педагога»

        Робота над індивідуальною науковою проблемою 2017р.:

        “Освітні реформи та інновації (зарубіжний досвід)”.


        Консультування методистів РМК з питань:

        • Застосування технології розвитку критичного мислення в навчально-виховному процесі;
        • Застосування морально-гуманістичних якостей фахівців освітньої сфери;
        • Організації роботи з обдарованими учнями.

        Теми лекцій викладача кафедри змісту і методик навчальних предметів:

        • Освітні реформи та інновації. Зарубіжний досвід та практика.
        Видавнича діяльність 2017рік:
        1. Сокол М. О. Інтеграційні дослідження міжнародної системи педагогічних понять / М. О. Сокол // Стан та перспективи розвитку педагогіки та психології в Україні та світі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. ‒ К.: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2017. ‒ С. 12‒15.
        2. Сокол М. О. Проектування міжнародної педагогічної термінології в нових умовах розвитку світової педагогічної науки / М. О. Сокол // актуальні питання педагогіки та психології: наукові дискусії: Збірник тез міжнародної науково-практичної конференції. ‒ Харків: Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2107. ‒ С. 28‒32.
        3. Сокол М. О. Процеси локалізації та адаптації педагогічних понять / М. О. Сокол // Людина та соціум: сучасні проблеми взаємодії (психологічні та педагогічні аспекти): Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції. ‒ Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2017. ‒ С. 90‒94.
        4. Вихрущ А. В., Сокол М. О. Педагогічна лексика в умовах глобалізації / А. В. Вихрущ // Людина та соціум: сучасні проблеми взаємодії (психологічні та педагогічні аспекти): Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції. ‒ Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2017. ‒ С. 65‒67.
        Участь у конференціях 2017р.:

        • Участь у Міжнародній науково-практичній конференції “Стан та перспективи розвитку педагогіки та психології в Україні та світі” (1-2 вересня 2017р., м. Київ)
        • Участь у науково-практичній конференції «Актуальні питання педагогіки та психології: наукові дискусії» (8-9 вересня 2017 р. м. Харків)
        • Участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Людина та соціум: сучасні проблеми взаємодії (психологічні та педагогічні аспекти)» 22-23 вересня 2017 р.

        Немає коментарів:

        Дописати коментар