четвер, 10 серпня 2023 р.

Соціально-емоційні навички




Україна стала частиною першого масштабного міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок, яке здійснює Організація економічного співробітництва та розвитку (OEСР) в різних країнах світу. Національним дослідницьким центром буде ГО «ЕдКемп Україна».

Що таке соціально-емоційні навички та для чого їх оцінювати?

Соціально-емоційні навички (м’які, гнучкі, навички XXI століття, soft або life skills) — це індивідуальні риси та характеристики, які можна розвивати протягом життя, вони важливі для навчальних досягнень, соціальних стосунків і згуртованості, конкурентоспроможності на ринку праці, активної громадянської позиції й добробуту людини загалом.

Зазвичай шкільна освіта орієнтувалася на академічну успішність. І лише нещодавно у світі та в Україні зокрема освітяни почали надавати увагу формуванню в учениць і учнів соціально-емоційних навичок. У 2019 році Організація економічного співробітництва та розвитку започаткувала Survey on Social and Emotional Skills (SSES) — Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) — перший міжнародний моніторинг.

«Академічні успіхи — лише один із чинників, що роблять людей, бізнеси та країни успішними. Роботодавці високо цінують м’які навички, і багато освітніх систем хочуть надавати їм пріоритет. Але завжди було важко надійно виміряти ці навички, а те, що не вимірюється, рідко затверджується. Наше дослідження стане новим словом у цьому», — наголошує Андреас Шляйхер, директор директорату освіти та навичок ОЕСР, спеціальний радник з освітніх політик генерального секретаря ОЕСР, засновник PISA і ДоСЕН.

Цілі дослідження:інформувати учасників про соціально-емоційні навички учнівства;
виявити вплив оточення підлітків на розвиток соціально-емоційних навичок;
дослідити вплив політики культурного і соціоекономічного контексту на ці навички;
сформувати розуміння впливу соціально-емоційних навичок учнівства на їхнє подальше життя;
показати, що правдива, надійна та порівнювана інформація про соціально-емоційні навички може бути отримана від різних громад і середовищ.

Що вимірює ДоСЕН?

Дослідження вимірює рівень сформованості 17 соціально-емоційних навичок учнівства, які утворюють п’ять ключових вимірів і один додатковий:

1. Широта кругозору (відкритість до досвіду)Допитливість: цікавість до ідей, любов до навчання, розуміння й інтелектуального освоєння; питливий склад розуму.
Толерантність: відкритість до різних поглядів, поціновування розмаїття, інших культур і народів.
Креативність: придумування нових способів робити чи обмірковувати різні речі через дослідження, навчання на помилках, осмислення і візію.

2. Виконання завдань (сумлінність)Відповідальність: здатність виконувати зобов’язання, пунктуальність і надійність.
Самоконтроль: здатність не відриватися, уникати раптових поривань і зосереджуватися на поточному завданні для досягнення особистих цілей.
Наполегливість: виконання завдань неухильно і повністю.

3. Взаємодія з іншими (орієнтованість на зовнішній світ)Товариськість: здатність зближуватися з іншими людьми (друзями і незнайомими), а також ініціювати й підтримувати соціальні зв’язки.
Упевненість у собі: здатність упевнено озвучувати власні думки, потреби і почуття та справляти соціальний вплив.
Енергійність: здатність робити щоденні справи енергійно, завзято і навіть спонтанно.

4. Регуляція емоцій (емоційна стабільність)Стресостійкість: здатність ефективно контролювати власну тривожність і спокійно розв’язувати проблеми, без зайвої напруги та стресу.
Оптимізм: позитивні й оптимістичні очікування від себе і життя загалом.
Контроль над емоціями: володіння ефективними стратегіями для врегулювання перепадів настрою, злості та роздратування на тлі засмученості, розчарувань.

5. Залученість (здатність до співробітництва)Співпереживання: здатність до емпатії, розуміння інших, турбота про їхній добробут і, як наслідок, поціновування близьких стосунків і докладання зусиль для їхнього підтримання.
Довіра: припущення, що інші люди загалом мають добрі наміри, та здатність прощати тих, хто вчинили погано.
Взаємодія: життя в гармонії з іншими, поціновування взаємозалежності між усіма людьми.

6. Додатковий вимір
Мотивація досягати: встановлення високих стандартів для себе і докладання зусиль для їхнього досягнення.
Самоефективність: стійка віра у власну здатність виконувати завдання й досягати цілей.

Немає коментарів:

Дописати коментар