На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу.
Організація STEM-навчання здійснюється згідно з планом заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року (режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-sh-a131r) та базується на впровадженні реформи «Нова українська школа», яка у вересні 2023 року продовжується на рівні базової середньої освіти.
Під час виступу Людмила Андріївна Кучер, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, окреслила основні аспекти реалізації Концепції розвитку STEM-освіти, ознайомила з перспективними напрямами діяльності лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, а також акцентувала увагу педагогів області на особливостях нормативно-правового забезпечення STEM-освіти.
Стрімкий розвиток цифрових технологій та їх проникнення у всі сфери життя суспільства викликає потребу у кваліфікованих працівниках у різних областях промисловості, яким притаманний високий рівень володіння інженерно-математичними та технологічними знаннями, розумінням особливостей фізичних та інформаційних процесів.
Василь Ярославович Гайда, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО, доктор філософії зробив огляд сучасних технологій. Особлива увага була приділена науково-методичним засадам формування сучасного освітнього середовища, що допоможе педагогам області створити оптимальні умови для розвитку учнів, їх творчого мислення та мотивації до вивчення STEM-предметів. Зокрема, було наголошено на важливості навчання учнів основам робототехніки, мікроелектроніки, які можуть бути використані для створення цікавих та актуальних STEM-проєктів.
Невід’ємною умовою якісної підготовки вчителя до реалізації STEM-освіти є оволодіння новітніми цифровими технологіями, які надають потужні інструменти для модернізації й підвищення ефективності освітнього процесу з природничо-математичних дисциплін.
Зоряна Петрівна Миколів, методист лабораторії STEM-освіти, Тернопільського ОКІППО. Зробила огляд сучасних цифрових інструменів для проєктування освітніх матеріалів та візуалізації даних. Особлива увага була приділена інтеграції сервісів задля формування сучасного освітнього середовища.
Впровадження STEM-освіти в освітній простір закладів загальної середньої освіти потребує продуманої системної діяльності серед учителів, скерованої на розуміння важливості STEM-освітнього напрямку, розробки ефективних методик навчання, продуманих навчальних тренінгів та практикумів, готових рішень в плані проєктної діяльності.
Антимис Тетяна Петрівна - вчитель математики Острівського ліцею, головний спеціаліст відділу освіти Великоберезовицької селищної ради; Романюк Андрій Богданович - вчитель інформатики Острівського ліцею, провідний спеціаліст відділу освіти Великоберезовицької селищної ради; Володко Лідія Володимирівна - вчитель інформатики та математики Острівського ліцею, презентували освітянам області, реалізований STEM-проєкт "Безпечне укриття для освітнього процесу". Педагоги вкотре переконалися у значному дидактичному петенціалі STEM-проєктів для розвитку ключових компетентностей учнів та учениць.
Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій та іншими матеріалами можна на сайті лабораторії STEM-освіти ТОКІППО (https://ekolabnauka.wordpress.com).
Висловлюємо щиру вдячність за активну взаємодію та плідну співпрацю всім учасникам тренінгу.
Немає коментарів:
Дописати коментар