середу, 22 листопада 2023 р.

STEM-освіта – орієнтир на майбутнє

 

24 листопада 2023 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти для педагогічних працівників на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено навчальний майстер-клас «STEM-освіта – орієнтир на майбутнє». Для участі в заході були запрошені вчителі математики, фізики, хімії, біології, інформатики закладів загальної середньої освіти Тернопільської області.

Мета заходу: ознайомлення педагогічних працівників із сучасними підходами до реалізації STEM-освіти для забезпечення ефективної організації освітнього процесу шляхом застосування STEM-технологій та активізації пізнавальної діяльності суб’єктів навчання, а також практичними сервісами для створення продуктивного освітнього середовища як засобу реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти); сприяння більш широкому обговоренню питання щодо впровадження цифрових технологій, що забезпечують удосконалення освітнього процесу, доступність, ефективність та практикоорієнтованість освіти; виявлення шляхів подальшого підвищення рівня сформованості фахових та інформаційно-цифрової компетентностей учасників майстер-класу щодо упровадження методик STEM-освіти; обмін досвідом, інноваційними ідеями щодо професійного розвитку вчителя.
На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського  ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу.


Організація STEM-навчання здійснюється згідно з планом заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року (режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-planu-zahodiv-sh-a131r) та базується на впровадженні реформи «Нова українська школа», яка у вересні 2023 року продовжується на рівні базової середньої освіти.

Під час виступу Людмила Андріївна Кучер, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, окреслила основні аспекти реалізації Концепції розвитку STEM-освіти, ознайомила з перспективними напрямами діяльності лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, а також акцентувала увагу педагогів області на особливостях нормативно-правового забезпечення STEM-освіти. 


Стрімкий розвиток цифрових технологій та їх проникнення у всі сфери життя суспільства викликає потребу у кваліфікованих працівниках у різних областях промисловості, яким притаманний високий рівень володіння інженерно-математичними та технологічними знаннями, розумінням особливостей фізичних та інформаційних процесів.


Василь Ярославович Гайда
, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО, доктор філософії зробив огляд сучасних технологій. Особлива увага була приділена науково-методичним засадам формування сучасного освітнього середовища, що допоможе педагогам області створити оптимальні умови для розвитку учнів, їх творчого мислення та мотивації до вивчення STEM-предметів. Зокрема, було наголошено на важливості навчання учнів основам робототехніки, мікроелектроніки, які можуть бути використані для створення цікавих та актуальних STEM-проєктів.


Невід’ємною умовою якісної підготовки вчителя до реалізації STEM-освіти є оволодіння новітніми цифровими технологіями, які надають потужні інструменти для модернізації й підвищення ефективності освітнього процесу з природничо-математичних дисциплін.

Зоряна Петрівна Миколів, методист лабораторії STEM-освіти, Тернопільського ОКІППО. Зробила огляд сучасних цифрових інструменів для проєктування освітніх матеріалів та візуалізації даних. Особлива увага була приділена інтеграції сервісів задля формування сучасного освітнього середовища. 


Впровадження STEM-освіти в освітній простір закладів загальної середньої освіти потребує продуманої системної діяльності серед учителів, скерованої на розуміння важливості STEM-освітнього напрямку, розробки ефективних методик навчання, продуманих навчальних тренінгів та практикумів, готових рішень в плані проєктної діяльності.



Антимис Тетяна Петрівна - вчитель математики Острівського ліцею, головний спеціаліст відділу освіти Великоберезовицької селищної ради; Романюк Андрій Богданович - вчитель інформатики Острівського ліцею, провідний спеціаліст відділу освіти Великоберезовицької селищної ради; Володко Лідія Володимирівна - вчитель інформатики та математики Острівського ліцею, презентували освітянам області, реалізований STEM-проєкт  "Безпечне укриття для освітнього процесу". Педагоги вкотре переконалися у значному дидактичному петенціалі STEM-проєктів для розвитку ключових компетентностей учнів та учениць.

Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій та іншими матеріалами можна на сайті лабораторії STEM-освіти ТОКІППО (https://ekolabnauka.wordpress.com).

Висловлюємо щиру вдячність за активну взаємодію та плідну співпрацю всім учасникам тренінгу.


Немає коментарів:

Дописати коментар