понеділок, 11 квітня 2022 р.

Роль педагога в контексті реалізації основних положень НУШ і запровадження STEM-освіти


08 квітня 2022 працівниками кафедри змісту і методик навчальних предметів та лабораторії STEM-центр ТОКІППО проведено обласний семінар-практикум “Роль педагога в контексті реалізації основних положень НУШ і запровадження STEM-освіти”. Участь у заході взяли близько 80 педагогів.

Основною рушійною силою запровадження інновацій є педагогічні працівники, тому важливою складовою реформи Нової української школи є підвищення кваліфікації вчителів, сприяння їх особистісному та професійному зростанню.

Тенденції сучасної освіти, а також проблема значущості науки у цивілізаційному вимірі для суспільного прогресу висвітлені у доповіді Олександра Миколайовича Петровського, кандидата історичних наук, доцента, директора Тернопільського ОКІППО. У доповіді висловлено погляд на науковоосвітній розвиток сьогодення, сутнісні засади цивілізації, які забезпечують появу та впровадження інновації.
Сьогоднішє завдання педагога в контексті реалізації основних положень Нової української школи та запровадження STEM-освіти - створити умови для розвитку учня, його здібностей творчого сприйняття знань, виробити вміння самостійно мислити, мотивацію до вивчення предметів.

Ігор Михайлович Вітенко
, кандидат географічних наук, заступник директора Тернопільського ОКІППО з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва підготував доповідь про “Розвиток відкритого освітнього середовища для підвищення кваліфікації педагога як виклик сьогодення”. Відповідно педагоги закладів освіти області, враховуючи актуальність STEM-освіти, можуть навчатися технологіям 3D-моделювання та друку, робототехніки, мікроелектроніки тощо на базі лабораторії STEM-центр Тернопільмького ОКІППО.

STEM-учитель не просто вчить, а вчить просто. Глибоко знає теорію і практику компетентнісного, осбистісного–зорієнтованого, діяльнісного підходів, вміло реалізує змістові лінії в практичну площину освітнього процесу, розуміє, що сучасною дидактичною одиницею є не урок, а тема.

Компетентнісний потенціал діяльнісного підходу розкрила у своєму виступі Людмила Андріївна Кучер, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО. Вона відзначила особливу педагога НУШ та STEM освітнього простору не як єдиного наставника та джерела знань, а як коуча, фасилітатора, тренера, що забезпечує успішну групову комунікацію, тьютора - ключову фігуру в дистанційному навчанні, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини (направляє на отримання потрібної інформації).

Особливо цінним для педагогів став виступ Світлани Володимирівни Пилипчук, учительки хімії, основ здоров’я НВК «Сапанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» та Жолобівської гімназії Кременецької міської ради Тернопільської області, тренерки з медіаграмотності (АУП), викладачки з медіаграмотності Університету третього віку “Протон-Львів”. У своїй доповіді “Реалізація і розвиток ключових компетентностей вчительства та учнівства через STEM-діяльність” спікерка розповіла про свій досвід впровадження STEM-проєктів, який сприяє розвитку наукового стилю мислення, компетентності педагога та дає можливість широкого застосування природничо-наукового методу пізнання.
Світлана Володимирівна радить колегам не вагатися і також обов’язково долучатися до проєктів для набуття практичного досвіду реалізації STEM-навчання:

❖ заходів організованих відділом STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

❖ STEM IS FEM – освітній проект популяризації STEM-спеціальностей серед дівчат.

❖ Міжнародна природознавча гра “Геліантус”.

❖ Всеукраїнський Конкурс “Кращий гендерночутливий STEM-урок”.

❖ EdCamp Ukraine.

❖ Інженерний тиждень.

Докладніше з напрацюваннями колеги можна ознайомитися на її персональному блозі Sciencechemistry (https://sciencechemistryps.blogspot.com).

Футурологи пророкують: науково-технічний прогрес стане дуже швидким і надзвичайно складним, тому потребуватиме для управління все більше кваліфікованих кадрів. У своїй доповіді Василь Ярославович Гайда, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури Тернопільського ОКІППО, зробив екскурс в історію науки та техніки та окреслив перспективні напрями, які сьгодні лежать в основі промисловості, виробництва продуктів харчування, охорони здоров'я та безлічі іншого, без чого ми не можемо жити.

Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів Тернопільського ОКІППО, звернула увагу на деякі аспекти онлайн-навчання в умовах надзвичайних ситуацій.

Докладніше з матеріалами семінару можна ознайомитися за покликаннями.

Немає коментарів:

Дописати коментар