понеділок, 16 травня 2022 р.

Реалізація компетентнісного підходу на основі засобів STEM-освіти в процесі викладання дисциплін природничої галузі


Головним фактором розбудови системи національної освіти у напрямку входження до європейського та світового освітніх просторів на сучасному етапі є готовність педагогічних працівників до інноваційної діяльності. Ключове завдання освіти України у ХХІ сторіччі полягає у формуванні здорової, екологічно толерантної, соціально активної, високо інтелектуальної та національно свідомої особистості. Сучасні зміни в освіті України відображені в Законі України «Про освіту», в ухвалених урядових документах: Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти). Одним із напрямів в процесі реформування є забезпечення розвитку SТЕМ-освіти. Впровадження й розвиток STEM-освіти потребує підготовки відповідного навчального середовища та модернізації педагогічної системи.


13 травня 2022 в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти на платформі сервісу Google Meet працівниками лабораторії STEM-центру проведено онлайн-тренінг “Реалізація компетентнісного підходу на основі засобів STEM-освіти в процесі викладання дисциплін природничої галузі.”. Участь у заході взяли близько 30 педагогів.

Мета тренінгу: ознайомити вчителів природничих дисциплін з актуальними проблемами конструювання компетентнісних завдань засобами STEM-освіти в контексті реалізації Концепції «Нова українська школа», а також теоретико-методичними аспектами створення продуктивного освітнього середовища як засобу реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти); удосконалення фахових компетентностей учасників обласного онлайн-тренінгу щодо упровадження методик STEM-освіти на основі міжпредметної інтеграції з використанням інноваційних технологій, нових форм, засобів, прийомів і методів професійної діяльності; обмін досвідом та інноваційними ідеями щодо підвищення професійного розвитку вчителів.

На організаційно-мотиваційному етапі учасників засідання було поінформовано про мету і регламент роботи та зміст, а саме: конструювання компетентнісних завдань, засоби STEM-освіти (Олеся Романівна Олексюк, методист центру- STEM-освіти Тернопільського ОКІППО). Учасникам обласного онлайн-тренінгу було запропоновано виконати інтерактивну вправу «Чаювання», під час якої вони змогли обмінятися досвідом щодо реалізації компетентнісного підходу та STEM-освіти.

Людмила Андріївна Кучер, методист, в. о. завідувача лабораторії STEM-освіти ТОКІППО ознайомила з питанням «Компетентнісний підхід як один з аспектів реалізації Концепції «Нова українська школа» та провела для педагогічних працівників майстер-клас на тему «Формування продуктивного освітнього середовища як засобу реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)»

Методист лабораторії STEM-освіти ТОКІППО, Олеся Романівна Олексюк, модератор заходу, залучила освітян області до практикуму «Проєктування компетентнісної задачі в середовищі Desmos» та зосередила увагу на питаннях використання сучасних цифрових інструментів для реалізації компетентнісних завдань засобами STEM-освіти.

Інформацію про проведений захід, методичні матеріали буде розміщено на сайті лабораторії STEM-освіти (https://ekolabnauka.wordpress.com/).


Висловлюємо щиру вдячність за активну та плідну співпрацю й високо інтелектуальну атмосферу всім учасникам обласного онлайн-тренінгу.







Немає коментарів:

Дописати коментар