Що таке соціально-емоційні навички та для чого їх оцінювати?
Соціально-емоційні навички (м’які, гнучкі, навички XXI століття, soft або life skills) — це індивідуальні риси та характеристики, які можна розвивати протягом життя, вони важливі для навчальних досягнень, соціальних стосунків і згуртованості, конкурентоспроможності на ринку праці, активної громадянської позиції й добробуту людини загалом.
Зазвичай шкільна освіта орієнтувалася на академічну успішність. І лише нещодавно у світі та в Україні зокрема освітяни почали надавати увагу формуванню в учениць і учнів соціально-емоційних навичок. У 2019 році Організація економічного співробітництва та розвитку започаткувала Survey on Social and Emotional Skills (SSES) — Дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) — перший міжнародний моніторинг.
«Академічні успіхи — лише один із чинників, що роблять людей, бізнеси та країни успішними. Роботодавці високо цінують м’які навички, і багато освітніх систем хочуть надавати їм пріоритет. Але завжди було важко надійно виміряти ці навички, а те, що не вимірюється, рідко затверджується. Наше дослідження стане новим словом у цьому», — наголошує Андреас Шляйхер, директор директорату освіти та навичок ОЕСР, спеціальний радник з освітніх політик генерального секретаря ОЕСР, засновник PISA і ДоСЕН.